איך בוחרים סכיני שף? המדריך המלא

איך בוחרים סכיני שף? המדריך המלא

אם אתם יכולים להחזיק רק סכין אחת טובה במטבח שלכם, כדאי שתדעו איך לבחור את סכין השף הנכונה. נכון, כל הסכינים יכולים לחתוך, אבל סכין שף טובה עושה זאת ועוד..

נתחיל מההתחלה - מה צריך לדעת על סכיני שף?

רק השם לבדו מרמז על חשיבותו: סכין שף. בעוד שרוב הסכינים הם חד-שימושיים, סכין השף היא באמת רב-תכליתית – חיתוך "כבד" ו"קל" כאחד. הצורה והחוזק של הלהב הופכים אותו למושלם עבור כל סוגי החיתוך. משקלו הרב מאפשר לחתוך בקלות בשר, ירקות קשים ואף כמה עצמות קטנות. הלהב המעוגל מעט מאפשר לנענע את הסכין קדימה ואחורה לקיצוץ קל. יחד עם זאת, עבור חיתוך מהיר, הדורש חתכים רציפים ארוכים, הלהב מתחיל להתיישר לכיוון הקצה.

מעבר לקיצוץ - מה הופך סכין שף לכל כך שימושית

סכיני שף עושות הרבה יותר מסתם לחתוך ולקצוץ. החלק השטוח של הלהב למשל עשוי להיות שימושי מאוד בקילוף, כיתוש וטחינה של שום, ג'ינג'ר ותבלינים אחרים. אנו חושבים על סכין שף כעל הרחבה של היד, מחיתוך, לקילוף ועד למעיכה. בעזרת הסכין המתאימה תוכלו אפילו יכול לגרוף את המזון שאתם חותכים. למעשה, סכיני שף הן הכלי בעל הכי הרבה שימושים במטבח, למעט אולי הידיים שלכם.

האנטומיה של סכיני שף

המפתח לבחירת סכין שף טובה הוא איכות החומרים המרכיבים את הסכין:

ידית הסכין

תחילה אחזו בידית. בעוד שהחומר ממנו עשויה הידית חשוב, האופן שבו היא מרגישה ביד שלכם חשובה לא פחות. אחיזה טובה תמנע התכווצויות והתעייפות בזמן הבישול.

סכיני שף עם ידית עץ

ידיות עץ נוטות לדחות שמן ושומן, מה שמעניק להן יתרון על פני ידיות פלסטיק. כמו כן, מחקרים הוכיחו כי עץ הוא חומר היגייני יותר מפלסטיק – עץ בקרשי חיתוך ובכלי בישול אחרים מכיל אנזימים ספציפיים שיכולים להילחם בחיידקים. אם אתם מעדיפים סכיני שף עם ידיות עץ, אנו ממליצים על רוזווד טבעי, אשר נחשב לעץ חזק ומשובח, ובדרך כלל בעל צבע חום כהה.

סכיני שף עם ידית פלסטיק

היתרון של ידיות פלסטיק הוא שהן מעוצבות כך שיתאימו לצורת היד שלך באופן מושלם ומדויק. אבל החיסרון המרכזי בהן היא שהשומן נשאר על פני הידית. זה יכול להוות סכנה אם הסכין נרטבת ושאריות שמנים צפות על גבי הידית, דבר העלול להקשות על האחיזה ולהוביל לאחיזה לא נכונה ואף לפציעה.

לשון הלהב (Tang)

הטאנג הוא המשכו של הלהב לתוך הידית. ככל שהטאנג גדול יותר, כך הסכין טובה יותר.

לשון מלאה

טאנג מלא מאריך את האורך והצורה של הידית. הדעה המקובלת היא שסכין עם טאנג מלא הוא טוב יותר, בזכות העמידות והמשקל שלה. קל לזהות טאנג מלא – בסכיני שף עם ידיות עץ, הידית תהיה מפוצלת לשני חלקים נפרדים. בין שני החלקים, תוכלו לראות את פס המתכת מקבל את הצורה המדויקת של הידית. ידיות העץ מחוברות לטאנג באמצעות פינים.

לשון חלקית

טאנג חלקי משתרע רק למחצה ובחזרה לתוך הידית. זהו החלש ביותר מבין הטאנגים והוא מכוסה לחלוטין בידית כך שלא ניתן לראות אותו.

לשון זנב עכברוש

​​טאנג זנב עכברוש (או חולדה) הוא ארוך, דק וצר. כמו הטאנג המלא, הוא מאריך את אורך הידית, אך הוא פחות עמיד. לשון כזו נפוצה בדרך כלל בסכיני חיתוך ועצם כאשר נדרשת זריזות יותר מאשר כוח.

בולסטר

טבעת החיזוק, או "הבולסטר" הם הכתף הרחבה בין הידית ללהב. לכל הסכינים המחושלות הטובות יש חיזוק רחב וכבד שמוסיף משקל ושליטה נדרשים על הסכין. זה גם מספק מקום נוח ללחוץ עם האצבע המורה כשאתם מחזיק את הסכין.

הלהב

להבים של סכיני שף עשויים בדרך כלל מכמה סוגים של פלדה, אבל הלהב הטוב והמעשי ביותר הוא כזה העשוי מנירוסטה (Stainless Steel) ועתיר פחמן. פלדה מיוחדת זו משלבת את המראה והעמידות של נירוסטה עם חלק מיכולות ההשחזה של פלדות פחמן. תכולת הפחמן הגבוהה מאפשרת ללהב לקבל קצה חד בקלות בעוד שהנירוסטה מונעת מהלהב שינוי צבע וכמו כן, מונעת חלודה.

גב הלהב

אנחנו אוהבים עמוד שדרה עבה יותר על הלהב. במיוחד כאשר הסכין מיועדת לחיתוך מרובה, מכיוון שאנו נוטים ללחוץ על האגודלים במקום שבו עמוד השדרה פוגש את הבולסטר.

להבים בעלי עמוד שדרה דק עלולים לחתוך אתכם בעת פעולת החיתוך ולגרום לאי נוחות מסוימת.

 

המאפיין החשוב ביותר בסכין שף

אמנם יש הרבה מאפיינים שיש לקחת בחשבון בעת ​​רכישת סכין שף, אבל החשוב ביותר הוא התחושה. אם זה לא מרגיש נוח ביד שלך, אתה פשוט לא תשתמש בו.

סכין שף טובה היא השקעה שעם טיפול נאות אמורה להחזיק מעמד לכל החיים.

ועכשיו כשאתם יודעים מה לחפש בסכיני השף שלכם, אנחנו מזמינים אתכם להציץ בקטלוג שלנו לבחור סכין שף מקצועית ומדויקת לצרכים שלכם.

צריך סיוע ?